1. Ordinære bestillingsfrister
Levering i Norge:
Første tilgjengelige leveringsdato for de enkelte leveringssteder vil fremkomme etter at du har tastet inn postnr/sted på bestillingsskjemaet.
Interflora opererer med lokale tidsfrister.

Levering utenom Norge:
Ved bestilling til utlandet må denne være oss i hende innen kl 15.00 virkedagen før levering.

For å garantere levering til begravelse må bestillingen være oss i hende innen kl. 12.00 dagen før begravelsen.

Levering til bestemte tidspunkt på dagen kan kun garanteres til bisettelser/begravelser. Ved leveringer til firmaadresse blir din blomsterhilsen
levert innenfor alminnelig åpningstid (unntak hvis man har bestilt tidspunkt/ekspress levering). Hvis du har angitt i bestillingen at du ønsker
levering innen et visst klokkeslett eller utenom vår ordinære levering kan ekstra fraktkostnader påløpe .

Søndager og helligdager kan vi dessverre ikke levere blomster.

Hjemme, ikke hjemme?? Hvis du krysser av på at blomstene kan leveres nabo eller henges på døren hos mottaker må du være sikker på at
mottaker kommer hjem og kan gi blomstene vann innen kort tid. Blomsterbudet vil foreta en vurdering ut fra værforhold og boligens omgivelser
om blomstene faktisk kan henges på døren til mottaker eller leveres nabo.

 

2. Blomstermeny

Det er forskjell på tilgang på friske blomster mellom landsdeler og butikker. Interflora kan derfor ikke garantere at det alternativet du har valgt vil se
nøyaktig ut som på disse bildene. Vi vil imidlertid tilstrebe at det som leveres vil være så likt bildene som mulig.

 

3. Levering

Blomstene blir levert av bud med unntak av noen steder. Der hvor leveransen må gå med buss, båt eller 3.part kan mottaker bli oppringt på forhånd
for å avtale leveringstidspunkt/leveringsdato. Disse stedene kan vi ikke garantere levering samme dag. (Vi gjør oppmerksom på at ved ekstreme
vær situasjoner kan det forekomme uregelmessigheter ved levering.) Under bestillingen har man mulighet til å huke av om man ønsker blomstene
hengt på dør eller levert til nabo dersom mottaker ikke er hjemme, dette skjer da på eget ansvar. Hvis man ikke ønsker henges dør/leveres nabo,
blir blomstene tatt med tilbake til butikken og mottaker vil bli oppringt for avtale om levering. Dersom det er nødvendig med en ekstra utkjøring vil
kunden bli kontaktet for belastning av en ekstra frakt. Ved kansellering av bestilling som er forsøkt levert, kan bestiller bli belastet for fraktkostnader
pålydende kr 85,-.

 

4. Levering til hotell, sykehus og lignende

Ved 3.parts levering hvor man ikke får levere direkte til mottaker, garanterer vi kun levering til resepsjon/mottak. Personalet er da ansvarlig for å levere
blomstene videre til mottaker. Vi gjør oppmerksom at det ikke er mulig med levering av blomster til pasienter på intensivavdeling på sykehus.
Vi anbefaler dessuten dekorasjoner til sykehuset da det er enklere med tanke på vase på sykehuset og vanntilførsel til blomstene.

 

5. Priser/betaling

Alle våre priser er oppgitt inklusive merverdiavgift. I tilegg til blomsterprisene kommer frakt og omkostninger med kr 125,- (ved ordinær levering).
Ved levering av flere antall av samme produkt til samme leveringsadresse vil ekstra fraktkostnader påløpe, dette vil bli opplyst underveis i bestillingsprosessen.
Ved "Hente selv" bestilling påløper ingen omkostninger.
Da vi i enkelte tilfeller etter samtykke fra kunde må etterbelaste betalingskortet som ble benyttet ved bestilling for dekking av kostnader for ekstra utkjøring
vil kredittkortopplysningene bli lagret kryptert hos vår betalingsleverandør ePay/Bambora i inntil 10 dager.
ePay/Bambora er PCI sertifisert på aller høyeste nivå,
og håndterer kortbetalinger for over 8000 nettbutikker.
Leveranser til utlandet er momsfrie og blomsterbeløpet er inkl. frakt. Utlandsomkostninger på kr 70,- kommer i tillegg til blomsterbeløpet.
Ved fakturering påløper et fakturagebyr på kr 35,-
Betingelser ved kjøp på faktura for privatkunder, se punkt 10.

6. Sikkerhet

Dine opplysninger er kryptert fra det øyeblikk du bestiller til vi mottar din bestilling. På denne måten kan du være tryggere for dine personlige opplysninger
enn bestillinger via telefon/e-post. Vi benytter alltid nyeste sikkerhetsløsning for handel på nett. Vi opererer med 100 % konfidensialitet.

 

7. Forbehold

På noen få steder har vi dessverre ingen Interflora utfører, i de tilfeller benytter vi andre blomsterhandlere vi har kontakt med.
I utlandet tar vi forbehold om at vi til enkelte steder ikke kan levere din hilsen.

Ved ekstreme værsituasjoner kan det forkomme uregelmessigheter ved levering.
 

8. Reklamasjon/angrefrist

Skulle du ha noe å utsette på kvaliteten på blomstene som leveres, må eventuell reklamasjon rettes til den Interflora forretningen som har levert blomstene
innen 5 dager fra leveringstidspunkt, eller ved å kontakte oss på e-post
interflora@interflora.no

Blomster og planter regnes som ferskvare, derfor gjelder ikke lov om angrefrist. Ved reklamasjon gjelder kjøpsloven og Interfloras egen kjøpsgaranti.
 

9. Interfloragaranti!

Et Floragram er blomster av kvalitet levert dit du ønsker. Interflora garanterer kvaliteten på alle Floragram som sendes, det vil si: Interflora garanterer at
blomster levert gjennom Interflora systemet er friske ved mottagelse, at de leveres til riktig dag og at verdien av blomstene svarer til det som er bestilt.


10. Faktura til privatkunder (kun tilgjengelig ved bestilling på www.interflora.no) 

Vi tilbyr faktura til privatkunder i samarbeid med Afterpay. Betalingsfrist er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura, vil det i tillegg påløpe et gebyr på NOK 35.
For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Faktura sendes pr. e-post. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe.
Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.